ΤΡ 13/12/2016
Διάσπαση Προσοχής: Υπάρχει Λύση;
Ο Πέτρος, 8 χρονών, φαίνεται να δυσκολεύεται στα μαθήματα τον τελευταίο καιρό. Παρόλο που όλα ξεκίνησαν καλά με αυτόν και το σχολείο, τελευταία δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, κάνει πολλή ώρα να διαβάσει και στο σχολείο δείχνει αδιάφορος και «στον κόσμο του».
Η δασκάλα μίλησε για διάσπαση προσοχής και η μητέρα του Πέτρου, ανήσυχη, άρχισε να αναζητά ειδικό που θα επιβεβαίωνε το «πρόβλημα» του παιδιού. Κάποιος ειδικός της μίλησε για μαθησιακές δυσκολίες και της πρότεινε να μιλήσει με ειδικό παιδαγωγό. Ο φαύλος κύκλος είχε αρχίσει…
Όταν ένα παιδί παρουσιάζει «ξαφνικά» δυσκολία στη μαθησιακή του επίδοση, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να διερευνηθεί είναι η συναισθηματική κατάσταση και τα επίπεδα άγχους του παιδιού. Δεν είναι απαραίτητο το παιδί να έχει βιώσει μία πραγματικά δύσκολη κατάσταση (π.χ. ένα διαζύγιο, μία μετακόμιση, ένα πένθος ή ακόμη και τον ερχομό ενός νέου μέλους) για να πιεστεί συναισθηματικά ή να αρχίσει να βιώνει ένα υπόγειο άγχος.
Αρκεί μία πίεση που προέρχεται από υψηλές προσδοκίες των γονέων, η υπερπροστατευτικότητα που δεν αφήνει το παιδί να αναπνεύσει ή ακόμη και ο υπερβολικός κομφορμισμός που μπορεί να έχει επιβληθεί στο παιδί. Ένα παιδί που βιώνει άγχος ή συναισθηματική δυσκολία αδυνατεί να λειτουργήσει γνωστικά.
Είναι λογικό να μην μπορεί να συγκεντρωθεί ή να καταλάβει τις νέες έννοιες που διδάσκεται, γιατί το μυαλό του έχει καταληφθεί από τη συναισθηματική υπερδιέγερση, η οποία θα πρέπει να κατασταλεί προκειμένου να μπορέσει ο εγκέφαλος να επαναλειτουργήσει και το παιδί να χρησιμοποιήσει το δυναμικό του…
Το Playtherapy μιλάει στη φυσική γλώσσα του παιδιού, το παιχνίδι, και άρα είναι ο μοναδικός τρόπος για να κατευναστούν έντονα συναισθήματα και να αποκατασταθούν τα υψηλά επίπεδα άγχους.